Ще има ли хаос с масовото подновяване на личните ни документи?

0

Как МВР смята да се справи технически с организацията по масовото подновяване на документи за самоличност, което се очаква през 2020 г. и 2021 г.? И колко всъщност лични карти и паспорти трябва да бъдат издадени в тези две години? Такъв въпрос към министъра на вътрешните работи Младен Маринов е отправил депутатът от левицата Иван Иванов в рамките на парламентарния контрол. Отговорът на Маринов е писмен.

От него става ясно, че в посочения период трябва да бъдат подменени близо 3,3 лични карти и паспорти.През 2020 г. – 999 018 лични карти и 637 743 паспорта, а през 2021 г. – 1 088 116 лични карти и 563 129 паспорта.

От МВР отчитат още през втората половина на тази година има голям брой предсрочно подменени документи и призовават гражданите да направят това овреме. Въпреки това Маринов дава заявка, че „са предприети необходимите мерки за обезпечаване на процеса по издаване на български лични документи и МВР разполага с техника, която има необходимия капацитет да издаде без затруднение заявените документи“.

Като мярка срещу големия наплив в последния момент от ведомството правят и „организиран прием“ – изпращат се писма до институции, кметства, предприятия, фирми и организации, които искат да се възползват от възможността организирано да бъдат обслужени.


Ако служителите им не могат да се явят на място, обслужването ще се извършва с мобилна биометрична станция.

От отговора на Маринов става ясно още, че „за дейностите, свързани с с издаването на БЛД са „предприети действия за осигуряване на допълнителни помещения и разкриване на работни места в административните звена на други държавни органи и местната власт“.

Къде и колко новоназначени ще има – не се споменава. Младенов отбелязва само, че в МВР се предвиждат 80 допълнителни щатни бройки за длъжността „системен оператор“.

През юли парламентът реши, че от 1 октомври 2020 г. новите лични карти ще имат чип с биометрични данни. Въвеждането им системно се бави и отлага. 

Български личен документ ще може да бъде получен и извън страната лично, по пощата или чрез куриерска фирма. Предвижда се и нова процедура за подаване на заявление за подмяна на личните документи чрез автоматизираната информационна система за електронни услуги на МВнР.


Заявителят ще може да подава заявление в електронен формат, с или без да използва електронен подпис. Във втория случай към заявлението лицето трябва да приложи копие от валиден документ, чиято подмяна желае.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече