7 теми, по които да подхванем служебния кабинет още преди да е встъпил в длъжност

0

Публикацията е от фейсбук страницата на PR експерта Любомир Аламанов

Да подхванем служебния кабинет, още преди официално да е встъпил в длъжност.

Въпреки краткото му съществуване, пред него стоят няколко належащи комуникационни теми, по които е добре да се започне работа веднага, за да не прераснат в кризи.

С колегите Александър Христов и Даниел Киряков от Центъра за анализи и кризисни комуникации посочваме някои от тях:

1. Нормализиране на отношенията с медиите. Нормални пресконференции, с нормални журналисти, нормални отговори на нормални въпроси. Поставяне началото на нормализация в политическия живот.

2. Пандемията и ваксините. Все още пандемията не е приключила, все още някакви мерки трябва да се спазват, все още относително малък дял хора са ваксинирани. Комуникацията трябва да продължи, особено в частта с ваксините. За да не се повтори ситуацията от миналата есен. Създаване и комуникиране на точни противоепидемични параметри е силно препоръчително.

3. Икономическите мерки. Много компании се оплакват, че не са получили финансиране, въпреки че са били одобрени по някоя мярка. Да се направи проверка и да се комуникира открито каква е ситуацията и какво може да се направи в кратки срокове. Темата за туризма е тежка и изисква незабавно внимание.

4. Финансово състояние. Да се каже ясно какво е положението с държавния бюджет. Вярно ли е, че се подготвя емитиране на 20 милиарда дълг, кой какви средства е раздавал и от къде ги е взел, какво толкова направи БНР, че му отрязаха бюджета, и т.н. Колкото повече официална информация има по темата, толкова по-малко слухове ще има.

5. Комуникации с европейските партньори. Можем само да предполагаме последните дни и месеци какво е излизало като комуникация навън. Колкото по-бързо се установят нормални отношения с европейските институции, толкова по-бързо ще се неутрализират евентуалните оставени капани.

6. Комуникации с институциите. Всички видяхме какво стана с директори и управляващи различни институции и държавни фирми. Бърза открита комуникация с тях може да им вдъхне доверие и да заработят професионално. Все пак, да не забравяме, Главният прокурор на САЩ бе назначен от Тръмп, но отказа да се съобразява с нарежданията му.

7. Последно по изброяване, но не и по важност. Комуникация с масовата публика. Нормализация, връщане към истината и към консистентността на политическите послания. Връщане на уважението към опонента, към истинските лидери на мнение. Най-важното – връщане на уважение към хората. Защото хората са най-важни. И политиците са тяхна функция. А не обратното.

Това е само началото, но е изключително важно от комуникационна гледна точка. За да започне връщане на нормализацията в живота ни.

Успех на служебния кабинет! Ще го наблюдаваме.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече