Съпругата на загиналия военен пилот: Валентин Терзиев не е взимал сам решенията във фаталната нощ

0

Съмнение, че някой в системата прикрива грешка на ръководния екип на полета, при който загина майор Валентин Терзиев, изрази днес неговата съпруга Димитрина Попова.

Тя бе гост в сутрешния блок на Нова, където коментира последните дни на пилота и подробности около злополучния полет. 

Майор Терзиев падна край Шабла на 9 юни. Точно 43 минути след полунощ самолетът му изчезва от радарите.

Във въпросната нощ трябваше да се извършват нощни стрелби. Към 02:00– 03:00 часа трябваше да се прибере. Аз станах рано – към 05:00, и видях, че го няма. Малко се ядосах, че един SMS не е изпратил”, разказва Димитрина Попова.

„Наш общ приятел ми изпрати съобщение: „Наред ли е всичко? Вальо прибра ли се?” Шофирайки изтръпнах. Защото отговорът ми е – не, не се прибра, но защо някой пита толкова рано сутринта точно за Вальо”, спомня си жената на загиналия пилот.

Информацията, която Попова има е от колеги на майор Терзиев. Тя й е споделена, по нейни думи, веднага след инцидента. След това на пилотите е било забранено да говорят. 

Накратко – според жената на Терзиев, мишената, по която той е трябвало да стреля, трябва да се пусне на височина от 9000 метра. Тя обаче е била пусната на 5000 метра, при това – дефектирала. Парашутът на мишената не се е отворил и тя е започнала да пада рязко към морето, което е принудило Терзиев да я следва до около 2000 метра със скорост от 900 км/ч. 

„Това е грешка на някой на ръководен пост, който не е отложил стрелбата. Абсолютно всичко знаят, но всичко се прикрива. Тук става въпрос за много висши длъжности“, коментира Попова. 

Съпругата на загиналия пилот: Не спирайте да летите, макар и на счупени самолети

Тя казва, че пилотът е бил воден от някого – от ръководител на полети или от ръководител на стрелбата. Поиска да знае кои са тези хора и защо техните имена се крият. Признава, че в последните метри може и да е имало пилотска грешка, но смята, че тя е породена именно от невзетите преди това решения на някой по-висшестоящ. 

Според разказите на негови колеги, когато летиш вертикално към водата и поразиш целта, пилотът е длъжен да затвори очите си, заради заслепяването, което се получава при атаката. Буквално веднага след поразяването на целта, майор Терзиев е бил спокоен, но малко след това напълно е изчезнал. 

„Този полет е воден от някой ръководител полети. Докарали са го за мен до такъв изход. И са разчитали накрая, че за 5 секунди ще се справи и ще обърне самолета. Не е взимал сам решенията. През цялото време поддържа връзка – разбрахте ли с кого е поддържал връзка – не. Не казват“, разсъждава Попова. 

По думите й, грешките са системни – постоянното недофинансиране за ресурси – части, гориво и т.н. Мъжът й споделял, че иначе самолетите са добри, а техниците правели и невъзможното да ги поддържат в добро състояние. 

„Да виждат, че има нарушение на безопасността и да го водят натам… За мен това си е даже не непредомишлено, а умишлено убийство“, казва Димитрина Попова.

Източник: „Нова телевиезия“, „Клуб Z“

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече