За аванс от 500 млн. лв.: нито един ремонтиран законно язовир

0

Преведените през 2018 г. 500 млн. лева на Държавна консолидационна компания (ДКК) за ремонт на част от язовирите в страната са раздадени авансово. С тях е трябвало да се направи ремонт или реконструкция на 267 водоема, но само при 11 дейностите са приключили. Оказва се обаче, че само един от тези язовири е узаконен, а останалите Дирекция за национален строителен контрол (ДНСК) не ги е приела, като е установила, че те са незаконно ремонтирани.

Това се разбра от изказване на вицепремиера и министър на икономиката и индустрията Корнелия Нинова в парламента, докато представя доклад за състоянието на язовирите в България. Подобна схема за авансово отпускане на пари за строежа на магистрала „Хемус“ беше оповестена от вътрешния министър Бойко Рашков. По разследването за източването на 53 млн. лева единственият обвиняем и задържан е съдията по минифутбол Борислав Колев.

Държавна консолидационна компания получи сумата от половин милиард лева в средата на 2018 г., когато е под шапката на икономическото министерство, ръководено тогава от Емил Караниколов. Правителството реши да преведе парите, след като поройни дъждове нанесоха значителни материални щети, а някои от язовирите преляха.

Нинова обясни, че с въпросните 500 млн. лева е трябвало да се ремонтират 267 язовира. По 148 от тях не са предприети никакви действия, а само при 11 са приключили ремонтните дейности. Ремонтът само на един язовир е узаконен от ДНСК. Тя подчерта, че всички събрани материали са предадени на прокуратурата, за да започне разследване на случая.

Вицепремиерът допълни, че с екипа си е подготвила законодателни решения на проблема. „Готови сме с промени в Закона за водите и скоро ще ги представим. Искаме да направим единен регистър на язовирите в България, да приключим класификацията им и да знаем колко от тях са опасни, както и да се започнат адекватни ремонтни дейности“, подчерта Нинова.

От своя страна премиерът Кирил Петков допълни, че 35 язовира са определени като високоопасни и нито един от тях не е ремонтиран. За сметка на това са ремонтирани 10, които не били опасни.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече