Депутат от “Възраждане“ регистрира марката “Костя Копейкин“

0

„Костя Копейкин“ вече е търговска марка, регистрирана в Патентното ведомство от депутата от „Възраждане“ адв. Петър Петров и Деян Николов, който е секретар на „Възраждане-София“. Новината бе съобщена първо от сатиричния фейсбук профил „Правна лудост“ и потвърдена от Mediapool през проверка в онлайн системата на Патентното ведомство.

„По този начин г-н Николов би могъл да се позове на правото си да ползва марката „Костя Копейкин“ при производство на попиващо потта бельо, тоалетна хартия, хартиени подложки за бира, чорапи, торби за отпадъци, куртки, организиране на развлекателни косплей събития, спиритуални консултации, услуги по разхождане на кучета, изкуствени цветя, лепенки за повдигане на бюста, както и много други търговски дейности“, коментират основателите на „Правна лудост“.

Те напомнят, че по заон адв. Николов не може да забрани.на който и да е да изрича марката,

„Или иначе казано, чрез регистрацията на тази търговска марка, г-н Николов може да прави всичко това, което Костя Копейкин не би искал. Съветваме г-н Николов да не губи време и да използва регистрираната от него търговска марка, защото при липсата на реално използване в срок пет години от датата на регистрацията тя може да бъде отменена!“, се казва в коментара на „Правна лудост“.

Може ли да се изрича „Костя Копейкин“

Адв. Диана Попова, която направи откритието за регистрираната нова търговска марка, коментира казуса обстойно. Тя напомня, че е общоизвестен факт, че лидерът на Костадин Костадинов има прякор“Костя Копейкин“, с който бива осмиван в социалните мрежи.

„Във фейсбук има и страница „Копейкин“, която иронизира него, партията му и избирателите им. Отне ми известно време да разбера каква е целта на тази заявка и в крайна сметка отговорът, който намирам, е един – непознаване на материята, уреждаща правата върху търговските марки.Вероятно лидерът на ПП Възраждане смята, че притежавайки търговска марка „Костя Копейкин“, може да забрани на трети лица да използват този словен елемент и да започне някакви съдебни битки. Добре е да изясним, че това съвсем не е така“, пише адв. Попова.

Тя обяснява, че търговската марка не дава абсолютни права върху елемента, защото иначе нямаше да останат свободни думи в говоримия език.

„Търговската марка осигурява закрила на търговеца, гарантираща, че трето лице няма право да използва този елемент в търговската си дейност, предлагайки стоки и услуги, сходни на заявените от маркопритежателя“, казва тя.

„На пръв поглед човек би решил, че марката не може да се използва в печатни издания или в медиите. Това обаче далеч не е така. Ако не притежавате онлайн медия, която се казва Костя Копейкин, или ако не сте кръстили така рекламната си агенция, или не продавате телекомуникационни услуги под тази марка, не нарушавате правата на заявителя Деян Николов“, пише адв. Попова.

Адв. Емил Георгиев от неформалната гражданска организация „Правосъдие за всеки“ също коментира случая.

„Заявката (за защита на марката) е доста широколентова, като покрива доста стоки и услуги, в това число „аксесоари за дамско бельо (галантерия)“ в клас 25, „циркови представления“ и „шоупродукции“ в клас 41, както и „агенции за осиновяване“, „адвокатски услуги“, „арбитраж“, „астрологични консултации“, „връщане на загубени вещи“, „генеалогични проучвания“, „гледане на деца“, „гледане на домашни любимци“, „гледане на карти таро за трети лица“ в клас 45 от Международния класификатор на стоките и услугите. Честно казано на този фон не разбирам защо всички толкова се подигравате…“

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече