Студенти разгледаха как се строи жп участъкът Елин Пелин – Костенец, където ще е най-дългият двутръбен тунел на Балканите

0

Студенти от УАСГ се запознаха с хода на строителството по проект „Модернизация на железопътния участък Елин Пелин – Костенец“, съобщиха от НКЖИ.

Групата студенти от Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ) посетиха строителните площадки на тунели 1, 3 (изход), 4, 8 и 9, които са част от проекта „Модернизация на железопътната линия София – Пловдив: жп участък Елин Пелин – Костенец“.

Инж. Крум Палапуов, и.д. ръководител на Звено за подготовка, управление и изпълнение на проект „София – Пловдив“ в НКЖИ и представители на фирмата изпълнител, запознаха студентите със спецификата на строителните дейности, които се извършват в участъка. Той е с обща дължина 51 км, а проектната скорост на трасето е до 160 км/ч за конвенционални влакове. В рамките на проекта ще бъдат изградени над 20 км тунели, включително и най-дългият двутръбен тунел на Балканите с дължина 6,8 км. Предизвикателство пред строителите е и изграждането на 23 моста и виадукти с обща дължина около 3 км.

Студентите от четвърти курс се възползваха от възможността да видят как работят новите технологии и машини в тунелното и железопътно строителство.

Модернизацията на железопътния участък Елин Пелин – Костенец е най-мащабният проект в ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ и се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд. Стойността на целия проект от Елин Пелин до Костенец е 1.3 млрд. лв. като строителството му ще продължи и през настоящия програмен период.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече