Гвоздейков: В понеделник от Германия към България тръгват първите 20 вагона, които получаваме от „Дойче Бан“

0

В понеделник от Германия към България тръгват първите 20 модернизирани вагона, които получаваме от „Дойче Бан“, каза в предаването „Денят започва с Георги Любенов“ по БНТ служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков. Вагоните трябва да пристигнат у нас до 7-8 дни, а целта е през летния сезон 80-те вагона да бъдат въведени в експлоатация, да бъдат регистрирани в България и да се предложи един по-модерен железопътен транспорт, каза още Гвоздейков.

Другият проект, който се финансира по Плана за възстановяване и устойчивост – за 35 мотрисни влака, е на етап пряко договаряне. До 21 май трябва да бъдат подадени офертите. Поканени са четири компании, като две от тях са участници в предишната процедура, но се подали коректни спецификации, обясни служебният транспортен министър. Това дава възможност да се пристъпи към пряко договаряне. Офертите ще бъдат отворени на 22 май и компаниите, които са подали коректни оферти, ще бъдат поканени на преговори, а надеждата е до средата на юни да бъде избран изпълнител и за тази част от проектите по Плана.

Ремонтът на Централна гара – София провокира проблеми в движението на влаковете към Северната част на България, каза още служебният министър. Действително в първите дни положението беше ужасяващо, закъсненията бяха от порядъка на три часа, допълни Гвоздейков и обясни, че вчера е провел спешна среща с ръководствата на Българските държавни железници (БДЖ) и Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ).

Има нова реорганизация на движението, като според служебния министър закъсненията са сведени до 18 минути и е получил уверението, че до понеделник ситуацията ще бъде напълно нормална. Ще се направи оптимизация на влаковете, които пътуват от и за Северна България и ще сведем закъсненията почти до нула.

Сред проблемите е, че гара „Север“ няма капацитета на Централна гара да композира влакове и малкият капацитет от коловози предизвиква затруднението за управлението на транспорта към Северна България. Няма да има отпадане на линии, но ще бъдат намалени тези с по-малко пътници, допълни Гвоздейков. Ремонтът на Централна гара – София е наложителен и не може повече да се отлага, каза още той.

От думите на служебния министър стана ясно, че в петък е приключило обучението на всички пилоти и медицинският хеликоптер вече може да изпълнява пълните си функции. Започва и активна програма за обучение на пилоти, за да се обезпечи персоналът на бъдещите хеликоптери.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече